Skil dig ud på messen

En messe er en fantastisk måde for fagfæller og kommende fagfæller at mødes på. Her er det meste af landets viden om en bestemt branche samlet i en enkelt hal. Det er derfor typisk her studerende kommer for at tjekke fremtidige arbejdspladser ud, eller kunder kommer for at shoppe rundt mellem leverandører.

 

Den store mængde akkumulerede viden betyder derfor også, at en messe kan være lige så urolig som en tyrkisk Bazar, når der kommer frisk grønt.

 

Det kan derfor være svært for dig som enkelt virksomhed at skille sig ud af mængden. Heldigvis er gode råd billige her i butikken.

 

Roll-up banner

De, hvis opmærksom du gerne vil tiltrække, skal hurtigt kunne se, hvorfor de skal bruge tid på at gå hen til lige præcis din stand. Her er et roll-up banner ideelt, da du med store bogstaver kan sprede budskabet om, hvad der gør jer til branchens bedste.

 

Roll-up bannere er ikke dyre, og fylder forsvindende lidt, når du pakker dem sammen. Roll-up bannere er derfor gode at have liggende i bilen eller på lageret, når du ikke lige er ude og gøre reklame for dig selv.

 

Merchandise

Når det lykkes dig at lokke mennesker hen til din stand, skal de også huske dig, når de går hjem efter en hel dag med mange, nye indtryk.

 

Her er merchandise med firmanavn og logo uundværligt. Men det er ikke lige gyldigt, hvad du køber.

 

Køb noget som din nabostand ikke tilbyder. Alle har for eksempel kuglepenne og bolcher stående fremme, så chancen for dine kunder ikke gider have kuglepen nummer 24 er desværre stor.

 

Sørg også for at købe noget merchandise, som folk faktisk kan bruge i deres daglig. Det kunne være en mulepose, der fungerer genialt som en indkøbspose i stedet for plastikposer.