Sådan markedsfører du din webshop

Når du har en webshop, har du brug for at få kunder ind på siden. Ellers er det svært at sælge noget. Du er derfor nødt til at markedsføre din webshop. På den måde kan du nemlig gøre din webshop mere synlig for din målgruppe.

I dette indlæg har vi samlet tre forskellige måder, du kan markedsføre din webshop på. Vi kommer ind på:

  • Søgeordsoptimering
  • Google Ads
  • Facebook Ads

Søgeordsoptimering

Når du skal markedsføre din webshop, kan du sørge for, at den dukker op ved forskellige Google-søgninger. Det kræver dog noget arbejde at rangere i toppen af Google. Det er selvfølgelig bedst at ligge i toppen og på side 1. Her er der nemlig størst chance for, at du får trafik til din side.

Ved at fokusere på at søgeordsoptimere din webshop, kan du øge dine chancer for at ligge i toppen på Google. Det gør du ved at finde de vigtigste søgeord for de forskellige underkategorier på din webshop. Det kan du for eksempel gøre med en søgeordsanalyse.

Når du har det på plads, skal du optimere de tekster, du har stående på siden. Har du slet ingen tekst, er det bare med at komme i gang. Du skal skrive tekster, hvor det relevante søgeord optræder tilstrækkeligt nok gange. Det skal dog være et naturligt sprog.

Formår du at søgeordsoptimere din webshop, kan det gøre en kæmpe forskel for din webshops synlighed på Google. Derudover er det i og for sig gratis. Det kræver blot nogle ressourcer i form af tid, du bruger på at søgeordsoptimere.

Google Ads

Et alternative til søgeordsoptimering er Google Ads. Her betaler du dig fra, at din webshop ligger i toppen på Google. Dette kan derfor være en rigtig god løsning, hvis du vil se hurtige resultater.

Med Google Ads betaler du Google for at rangere med en bestemt side, når der søges på noget bestemt. Du kender det sikkert fra dine egne Google-søgninger. De tre første resultater er ofte Google Ads. Det kan du se ved, at der står ’Annonce’ ved websiden, der rangeres med.

Med Google Ads er du derfor sikker på, at du rangerer på de rigtige søgeord. Det koster dog lidt. Du slipper dog for en helt del besvær selv. Mange vælger dog både at benytte sig af at søgeordsoptimere og have Google Ads på vigtige søgeord.

Facebook Ads

Når du har en webshop, kan det også være en idé at benytte Facebook Ads. Her har du nemlig mulighed for at gå efter specifikke målgrupper. Du kan opstille en annonce med et specifikt budskab, hvor du efterfølgende linker ind til en passende side.

Når du har opstillet annoncen, har du mulighed for at lave din helt egen målgruppe. På den måde bliver annoncen kun vist for dem, den er relevant for. Derudover har du også mulighed for at lave remarketing-annoncer.

Her vil din annonce blive vist til folk, der allerede har været inde på din side i en bestemt periode. Du kan derfor målrette din annonce til folk, der allerede har vist interesse.

Facebook Ads vil selvfølgelig blive vist på Facebook. Som med Google Ads er de forholdsvis nemme at sætte op selv. Det koster dog noget at markedsføre din webshop via denne kanal. Mange har dog rigtig stor succes med at anvende Facebook Ads.