Sådan gør du din markedsføring grønnere

Igennem de seneste par år er der virkelig kommet fokus på klima og bæredygtighed, og det har påvirket stort set alle brancher. Der er gået sport i at gøre sin produktion grønnere og mange virksomheder leder hele tiden efter nye områder, hvor de kan optimere. Et område som er blevet overset af mange, er markedsføringen. Rigtig mange virksomheder benytter stadig trykte medier og får produceret markedsføringsprodukter i plastik. Derfor er markedsføringen et område, hvor din virksomhed eller den virksomhed du arbejder i, kan medvirke til at gøre noget for klimaet, samtidig med at i skiller jer ud i forhold til andre virksomheder. Er du nysgerrig? Så læs med her og få et par gode idéer.

Stop med at annoncere i trykte medier

Rigtig mange virksomheder holder fast i de gammeldags former for markedsføring, som for eksempel i aviser og kulørte blade. Selvom de muligvis får nogle kunder denne vej, så er det intet imod det antal mennesker man kan nå via internettet. Det kan derfor være en god idé at droppe de gamle former for markedsføring og skrue op for fokus på internettet. Nogle vil sige at internettet heller ikke er særlig klimavenligt og det er også sandt, men det er så vigtig en del af at få samfundet til at fungere, at det ikke forsvinder og med stor sandsynlighed også bliver klimavenligt med tiden.

Stop med at bruge plastisk i jeres markedsføring

Mange produkter som bruges i forbindelse med markedsføring, er produceret i en eller anden form for plastik. Det kan for eksempel dreje sig om kuglepenne, USB-nøgler og plastikposer. Især plastikposer er en stor synder og har indtil for nyligt, været benyttet af stort set alle fysiske butikker. Dette er mere eller mindre fortid, da mange virksomheder og butikker er gået over til papirsposer i stedet for. Når du skal markedsføre din virksomhed, er det derfor godt at gå over til papirsposer med tryk i stedet for de, nu gammeldags, plastikposer.

Find selv flere muligheder

Det var kun to eksempler på hvor man kan gøre sin markedsføring grønnere. Hvis i virkelig vil gøre en indsats for klimaet og for at gøre jeres virksomhed mere bæredygtig, så få undersøgt jeres processer og find ud af hvor i kan sætte ind. Dette vil både samfundet, jeres børn og børnebørn, være jer taknemmelig for. Kunderne vil også være mere tilbøjelige til at vælge jer over jeres konkurrenter, for i viser at i mener det alvorligt, når i gennemgår alle processer og ikke bare sparer lidt på strømmen eller varmen. Uanset motivet bag, så er der penge i at gå grønt.